Jak vymyslet název vlastní firmy? Pozor, ať už stejný název nemá někdo jiný.
Rozběhnout vlastní podnikání a založit si firmu není jen tak. Nikdo asi ani nečeká, že to bude něco jednoduchého. Ovšem i taková zdánlivá banalita, jako je vymyšlení názvu se může protáhnout. I když už víte, v čem budete podnikat, jdete do toho sami nebo se společníkem, máte zajištěná všechna povolení a stačí už jen vyplnit pár papírů, můžete ztroskotat na tak jednoduchém kroku jako je zvolení názvu firmy. Na co při jeho vymýšlení nesmíte zapomenout a jak by takový správný název měl vypadat?
Jak vás omezuje zákon
Zákon vás ve vymýšlení vlastního názvu může poměrně hodně zaskočit. Podle zákona totiž nesmí název firmy být shodný ani zaměnitelný s názvem jiné už existující firmy podnikající na území České republiky. V zákonu také stojí, že název firmy nesmí působit klamavě. Naštěstí žijeme v době internetu a není takový problém ověřit si dopředu, zda náhodou vámi zvolený název firmy už nepoužívá jiná firma fungující na našem území. Snadnou cestou si to můžete ověřit v obchodním rejstříku. Předejdete tak následným obtížím a zklamání.
Název firmy ale neurčuje jen zákon ale také pár obecných pravidel. Vymýšlejte název stručný, jednoduchý aby byl co nejvíce zapamatovatelný, zajímavý a chytlavý pro lidi okolo vás. I název firmy může potencionální zákazníky přilákat, když bude efektivně a poutavě zvolený. Samozřejmostí je to, že by mělo jít o originální název – zkrátka takový, který ještě nikdo nemá. Měl by se dobře vyslovovat a jako firmu by vás měl také charakterizovat. Zaměřte se na cíl vašeho podnikání a přizpůsobte mu název co nejvíce. Zkuste něco vymyslet a pak nadnést váš nápad svému okolí. Řekněte ho známým, přátelům nebo rodině a nechte si sdělit jejich názor. Uvidíte, jak budou reagovat. Buď vás pochválí a vy si ověříte, že název bude dobře fungovat anebo vás po pár dnech třeba napadne ještě jiný a vylepšený nápad. Někdy je nejlepší sledovat reakce nejbližšího okolí. Alespoň vás budou moci zastavit, když to nebude úplně to nejlepší.